V roku 2019 sme realizovali napríklad tieto aktivity:
Odovzdali sme desiatky pripomienok k novým developmentom či dopravným stavbám ohľadom cyklistickej dopravy či bezbariérovosti v rámci EIA konaní (Posudzovanie vplyvov na životné prostredie). Naďalej sme vylepšovali náš projekt Sleduj EIA, ktorý umožňuje každému dostávať mailom informácie o všetkých EIA konaniach vo svojom meste.
Prostredníctvom hromadných pripomienok sme dosiahli zmeny v Zákone o cestnej premávke (8/2009), ako aj vo Vyhláške o dopravnom značení (9/2009), ktoré prinesú zlepšenia pre chodcov a cyklistov.
Usporiadali sme konferenciu Cyklomestá 2019, na ktorú prijali pozvanie svetoví experti na dopravu zo 7 krajín, napríklad niekdajší viceprimátor Kodane Morten Kabell, a ktorá prilákala vyše 130 úradníkov, politikov či odborníkov.
Vylepšili sme našu mapu cyklotrás a pravidelne dohliadali na ich údržbu či upozorňovali na nevyznačené obchádzky a stavebné práce.
Hromadnou pripomienkou sme ovplyvnili aj Národný integrovaný klimatický a energetický plán SR do roku 2030 a zapojili sa do prípravy ďalších strategických dokumentov na miestnej úrovni (napr. Plán udržateľnej mobility BSK, Koncepcia rozvoja cyklodopravy Ružinov-Trnávka, Plán udržateľnej mobility mesta Trnava,..).
V rámci iniciatívy Za čisté ovzdušie sme v novembri za použitia profesionálnych prístrojov vykonali merania kvality ovzdušia na rôznych miestach Bratislavy - na križovatkách, na pešej zóne, v okolí škôl, ako aj za pohybu a poukázali na nebezpečné hodnoty. Popri tom sme celý rok merali a zverejňovali stav ovzdušia prostredníctvom 8 vlastných meračov.
Vypracovali sme pre MČ Bratislava - Ružinov projekt cyklistických opatrení v oblasti 500 bytov / Nivy, ktorého realizáciou vznikne na Slovensku prvá zóna s plošným povolením obojsmerného pohybu cyklistov v jednosmerkách.
Ako člen European Cyclists' Federation sme boli aktívny aj na európskej pôde. S predvolebným záväzkom sme oslovili všetkých kandidátov do europarlamentu a so zvolenými naďalej spolupracovali. Prispeli sme k zmene Smernice o poistení motorových vozidiel a zapojili sa do verejnej konzultácie k nariadeniu EÚ o rozvoji dopravnej siete TEN-T.
Každodenne sme poradenstvom pomáhali cyklistom či chodcom zlepšovať svoje okolie. Zároveň sme konzultovali konkrétne riešenia infraštruktúry s mnohými developermi či samosprávami.
Úspešne sme rozbehli aktivity Cyklokoalície Košice a navštívili sme aj ďalšie mestá, ktorým chceme naďalej pomáhať v rozvoji cyklodopravy (Nové Zámky, Martin, Piešťany, Levice, Prievidza, Ivanka pri Dunaji, Senec,...)
Šiesty rok sme v Bratislave zastrešili prevádzku komunitného systému zdieľaných bicyklov White Bikes - Biele Bicykle. Prevádzkovali sme tiež bezplatnú požičovňu nákladných bicyklov, do ktorej pribudli ďalšie kargobajky a mnohým ľuďom umožnila bez auta previezť najrozličnejší veľkorozmerný náklad.
Presťahovali sme sa do vlastnej kancelárie na Partizánskej 2 v Bratislave a sprofesionalizovali časť našej práce, čo nám umožnilo posunúť naše aktivity opäť na vyššiu úroveň.